All these secrets that I shouldn´t tell, I´v got to run away!

Det var fullt hus här hemma i går kväll. Mamma och pappa hade massa gäster och Frida hade kompisar och jag och Sofia tvingade Mickis att pallra sig hit. Vi satt och snacka länge och åt min goda hallon/nectarin paj! Mickis åkte hem vid tolv och jag och Sofia snackade om saker vi inte visste om varandra, vilket visade sig vara mycket! Tillräckligt mycket för att hålla oss vakna till halv fem på morgonen. Lyckad kväll!

Nu sitter jag i sängen och kokar ihop den "ultimata spellistan" på Spotify! Lägger ut den när den är klar. Kan bli spännande moahaha! 
Jag kom på att jag har 200 kronor kvar att köpa musik för, som jag fick av mamma och pappa i skolavslutningspresent. Vad kan jag tänka mig att köpa då då? En Jimmy Eat World skiva skulle jag lätt kunna köpa. Och sen kanske bara olika låtar från olika artister... Jag har ju faktiskt en del låtar jag vill ha. 
Visste ni att begreppet "teenager" börjades användas i USA på 1940- talet när många började göra sig mer självständiga från sina föräldrar och började tjäna egna pengar och skaffa sig högre ambitioner och drömmar inför framtiden än tidigare generationer av ungdomar. I jämföelse med dagens ungdomar så blev  de här nya ungdomarna en viktig del av rock´n´roll tillväxten. De sprang och köpte alla sina plattor! Det är ingen som gör det längre utan man ägnar sig åt att ladda ner så mycket gratismusik som möjligt. Jag som har drömmar om att någon gång få spela in en egen platta vet att det i princip kommer vara omöjligt. Inga bolag har tillräckligt med pengar för att kunna spela in skivor längre. Så tragiskt tycker jag som vet att i alla fall mina drömmar kommer ha problem att besannas. 

Nothing Personal
Några som faktiskt är påväg ut med en ny platta är All Time Low!
"Nothing Personal" heter den och här har vi the cover!

    

Kommentarer
Postat av: fanny

ha vad vet inte du och fia om varandra ? :P



gaaah awesome ! måste ha :D

2009-07-05 @ 21:10:27
URL: http://htp://fannybergkvist.blogg.se
Postat av: fanny

meh va ! vi berättar ju allt för varandra ;D

2009-07-06 @ 00:06:56
URL: http://htp://fannybergkvist.blogg.se
Postat av: Simon

Jag hoppas att dina drömmar går i uppfyllelse :) Det förtjänar du verkligen :)

Sv: Nej inga fyllon som i Finland ;) Mer pensionärer i alldeles för vågade kläder :o Och jag slapp en blåtira den här gången ;)

2009-07-06 @ 03:17:15
URL: http://arnearnesson.blogg.se/
Postat av: Simon

Sv(igen): Visst kan jag det :o Om jag hittar nåt snyggt att göra :D

2009-07-08 @ 20:24:29
URL: http://arnearnesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0