I whistle a happy tune, and every single time, the happiness in the tune, convices me that I´m not afraid!

Jag fick en superintressant bok i 17-års present. Den är faktiskt mer en musik-bibel för alla som älskar musik och som intresserar sig i musik historia. "Rock and Pop Timeline - from the 1950s to the 21first century" heter den. Jag kan väl inte direkt säga att jag har varit alls intresserad av musik historia tidigare. Men jag tog mig idag tid att sätta mig ner och läsa några sidor. De började med att debattera om när rockmusiken först uppstod. Det stod om när 50- talets pop ikoner började sjunga orden "Rock´n´Roll" i sina låt texter och att det skulle vara då som rock musiken ska ha uppkommit offically.
Jag blev tillräckligt nyfiken för att lyssna på den mest sålda, non-rock skivan under hela 50- talet. En musikal skiva "South Pacific" som rankades högst på listan där även 50- tals musikalen "Singin´ in the Rain" - skivan låg högt.
Den var såklart långt ifrån min egen smak, men min favorit låt var dock helt klart "I Whistle A Happy Tune" med Gertrude Lawrece (text från refrängen i rubriken, om ni lyssnar på den så förstår ni hur seriös jag är hehe). Tänk om man skulle börja lyssna på 50- talsmusik va! 

Förutom att börja intressera mig i 50-talsmusik, så har jag idag, med stort bagare- förkläde på, stökat i köket. Jag har gjort god jordgubbs kräm till lunch och bakat en superhärlig nectarin- och hallon paj! Nu ska jag ner och hjälpa mamma med maten! 
Love to you all!
  

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://open.spotify.com/user/hakanrune/playlist/7bjmyBJrKiRiafoxNonwQF

2009-07-04 @ 21:26:09
Postat av: Simon

Haha 50-talsmusik! Det är på 60-talet det börjar komma lite bra grejer. Du borde lyssna på The Kinks! Och spellistan över är inge bra :o E.M.D liksom.... och sen en cover på David Bowie's Life on Mars. Inte bra.. xD

2009-07-06 @ 03:10:09
URL: http://arnearnesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0